راهنمای مبتدی برای آموزش تایپوگرافی
تایپوگرافی

توسط شاون Sprockett

تایپوگرافی یکی از مهمترین مباحث در طراحی بصری است. این نه تنها روحیه و لحن کار شما را ایجاد می کند - خواه این یک آرم ، برنامه یا کتاب باشد - بلکه وسیله اصلی برای برقراری ارتباط اطلاعات است. در سال 2006 ، استودیوی تجربه کاربر iA یک پست وبلاگ نوشت که ادعا می کند "طراحی وب 95٪ تایپوگرافی است" ، و هنوز هم صادق است. شرکت هایی مانند Medium و New York Times رابط های دیجیتالی نمادین بر اساس طراحی تایپوگرافیکی قوی ساخته اند.

از لحاظ تاریخی ، خوشنویسی و حکاکی اصطلاحات غالب تایپوگرافی بودند تا اینکه چاپخانه نوع متحرک و دنیایی از انواع مختلف را با خصوصیات و کاربردهای بی نظیر بی نظیر معرفی کرد. تا به امروز ، از تایپوگرافی برای تأثیرگذاری بر ادراک ، ترغیب مردم به تغییر رفتار و ارتباط بین اهمیت پیام ها و ایده ها استفاده می شود.

چهار سبک اساسی لازم برای تایپ کردن
صفحات

در اینجا تاریخچه های مختلفی از انواع مختلف وجود دارد ، اما چهار پایه اصلی برای دانستن سریف ها ، SANS-SERIF ، SCRIPT و دکوراتیو هستند.
در وسیع ترین سطح ، می توانید تایپوگرافی را به چهار دسته اصلی تقسیم کنید: سریال ، سری سریال ، اسکریپت و تزئینی.

سری ها با بالهایی که در لبه های حروف آنها قابل مشاهده است قابل تشخیص هستند. می توانید این بازی را انجام دهید تا در شناخت آنها بهتر شوید.
سری سریال ها قلم هایی هستند که بال ندارند. آنها غالباً مدرن تر و رسمی تر دیده می شوند.
اسکریپت ها قلم های فانتزی ، خوشنویسی هستند. احتمالاً از آنها برای دعوت عروسی یا شاید یک پوستر فیلم استفاده می کنید.
شکل های تزئینی اغلب پویا و پر از شخصیت هستند ، اما نکته اصلی این است که آنها خیلی قابل خواندن نیستند ، بنابراین شما نمی خواهید مقدار زیادی متن را در آنها تنظیم کنید.
یکی از راههایی که تایپوگرافی بر کاربر یا مخاطب شما تأثیر می گذارد باورپذیری است. اگر IRS نامه ای را در کمیک سانز برای شما ارسال کرد ، ممکن است فکر کنید ی بوده است. به این دلیل است که انواع مختلفی از دست نوشته ها معمولاً معنای غیر رسمی بودن و بازیگوش بودن را دارند. خصوصیات معمولی تجارت جدی دولت نیست. در مقابل ، برندی مانند Wells Fargo عمداً از تمام کلاه ها و یک نوع سریف برای اقتدار و امنیت پروژه استفاده می کند. ایده هایی که می خواهد مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

چگونه برندها از تایپوگرافی استفاده می کنند
در سال 2012 ، نیویورک تایمز تحقیقاتی را انجام داد که در آن شرکت کنندگان مسابقه آنلاین را انجام دادند که از آنها خواسته شد صحت یا غلط بودن یک بیانیه را تأیید کنند. هر شرکت کننده مسابقه را با قلم تصادفی انتخاب شده مشاهده کرد. محققان دریافتند که اظهارات نوشته شده در فونت های سریال رسمی ، مانند باسکرویل ، به احتمال زیاد به عنوان صحیح از عبارات موجود در قلم های مبتنی بر دست نویس ، مانند کمیک سانز ، برچسب گذاری می شوند. این نشان می دهد که تایپوگرافی می تواند بر اعتماد ما به یک منبع اطلاعات تأثیر بگذارد.

البته کار ساده ای نیست فقط ساختن تمام طرح های شما در شکل های سری. شما باید براساس تناسب آن با اهداف نام تجاری خود ، یک تایپ را انتخاب کنید. حروفچینی مانند لباس است. شما می خواهید برای مناسبت مناسب لباس مناسب بپوشید ، اما انتخابی که انجام می دهید همچنین باید اینگونه طراحی شود که چگونه می خواهید دیگران شما را ببینند.

https://maktabtv.com/Courses/typography/

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای عشق دانلود فيلم و سريال نگین کویر اوراسیا مرجع علوم حرف دل Chris بازرگانی شریعتی