مانند بسیاری از شما ، من یک بازاریاب آموزش دیده و بیشتر از طراحان "انجام این کار" هستید.

مطمئناً من دوره ی Crash The Marketer را در Visual Content Creation خوانده ام و برخی ترفندهای شیرین PowerPoint و Photoshop را آموخته ام که به من در کار بازاریابی محتوا کمک زیادی کرده اند. اما من واقعاً می خواستم مهارت های طراحی خود را به سطح بعدی برسانم.
بنابراین از همه دوستان طراحم پرسیدم قدم بعدی من چیست - و تک تک گفتند که دوره ای را برای اموزش تایپوگرافی گذراند.
برای راهنمایی بیشتر در مورد استفاده از تایپوگرافی در مطالب / طرح های خود ، راهنمای طراحی رایگان خودتان را در اینجا بارگیری کنید
چرا تایپوگرافی؟ به نظر می رسد در حالی که اهمیت تایپوگرافی غالبا نادیده گرفته می شود ، در تقویت برند شما ، ایجاد علاقه به محصول شما و برجسته کردن پیام اصلی شما نقش اساسی دارد. با دانستن این موضوع ، تصمیم گرفتم که در کالج هنر و طراحی ماساچوست ثبت نام کنم. نمی توانم یاد بگیرم چگونه یک قلم خوب را از یک بد تشخیص دهیم ، درست است؟

من خیلی بیشتر از این یاد گرفتم فهمیدم که توجه به حتی کمترین جزئیات به نوع ، می تواند هنگام ایجاد ایمیل ، کتاب یا تصویر برای رسانه های اجتماعی همه تفاوت در جهان را ایجاد کند.

به همین دلیل می خواستم این پست را بنویسم: مهمترین یادگیری ها و منابع را با بازاریابان همکارم به اشتراک بگذارم.

پس چی میگی؟ آیا حاضر هستید مهارت های طراحی DIY خود را به سطح بعدی برسانید؟ بیا شروع کنیم.

برای پرش به آن بخش ، روی سرصفحه زیر کلیک کنید:

تایپوگرافی چیست؟
چرا تایپوگرافی مهم است؟
تعاریف و اصطلاحات تایپوگرافی
طبقه بندی ها
خانواده ها را تایپ کنید
فونت های تایپوگرافی: منابع و نمونه ها
تایپوگرافی چیست؟

https://maktabtv.com/Courses/typography/


قبل از گذراندن این دوره ، تایپوگرافی - حداقل برای من ، بیشتر هنر پیمایش از طریق منوی کشویی بود تا این که فونت را پیدا کردم که به نظر می رسید که می تواند کار کند. اما معلوم است که چیزهای بیشتری نسبت به آن وجود دارد.

تایپوگرافی هنر و تکنیک تنظیم نوع ، نوع به معنی حروف و کاراکترها است.

توجه کنید که این موضوع چیزی بیش از طراحی حروف و شخصیت ها نیست. ترتیب آن حروف و شخصیت ها بخش بزرگی از همه است. این به انتخاب اندازه نقطه ، طول خط و فاصله ، هم در یک خط واحد و هم در کل صفحه یا قطعه کار اشاره دارد.

 داستان-تایپوگرافی-مثال.png

اعتبار تصویر: Designspiration

برای درک اینکه اهمیت چیدمان در کجا به وجود می آید ، دوست دارم به چاپخانه یوهانس گوتنبرگ بازگردم. در یک زمان از زمان ، مردم با استفاده از مواد چاپی تایپوگرافی را تمرین می کردند - به معنای واقعی کلمه گرفتن حروف و شخصیت ها و قرار دادن آنها در فضای فیزیکی.

امروزه به لطف رایانه ها ، فونت های منبع باز و تایپوگرافی مقیاس پذیر رایانه ، ترتیب دادن حروف و کاراکترها بسیار ساده تر است. اما این قطعه فیزیکی حتی در حوزه دیجیتال نیز مهم است.

چرا تایپوگرافی مهم است؟
تایپوگرافی کاملاً در همه جا است. فقط کافی است به تلفن خود ، بیلبورد ، فنجان قهوه خود یا حتی سبک های مختلف استفاده شده در این پست وبلاگ دقت کنید. هر نوع قلم ، نامه و کاراکتر در تعیین نحوه انتقال یک پیام نقش دارد.

مطمئناً ممکن است گاهی اوقات بی اهمیت به نظر برسد ، اما حتی کوچکترین تنظیمات نوع نیز می تواند بر ظاهر و احساس کار شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، در ماه ژوئن ، فیس بوک فونت جدیدی را برای کاربران خود به نام ژنو آزمایش کرد. در حالی که قلم جدید فقط کمی نازک تر و سبک تر از اصل ، Helvetica بود ، اما برای برخی تفاوت قابل توجهی ایجاد کرد.

کریس می برای BGR توضیح داد: "اثر کلی ، یک متن سبک تر و مدرن تر به نظر می رسد."

facebook-font-change.png

اعتبار تصویر: Mashable

همین مسئله زمانی اتفاق می افتد که اپل فونت پیش فرض خود را از Helvetica Neue به طور نازک به یکی از خانه های آنها بنام سان فرانسیسکو تغییر داد.

لیز استینسون برای WIRED نوشت: "تفاوتهای بین Helvetica و سانفرانسیسکو ظریف است ، حتی به نظر آموزش دیده ، اما آنها در آنجا هستند." وی گفت: "در حالی که هنوز یک سریال دقیق sans sans نیست ، سانفرانسیسکو جسورانه تر و دوستانه تر از Helvetica Neue است. بر اساس نوع آلمانی آلمانی DIN ، سانفرانسیسکو به شخصیت های اتاق تنفس بیشتری می بخشد ، که این امر خواندن آن را در صفحه نمایشهای نسبتاً ریز موبایل بلندتر و لاغرتر خواهد کرد. سانفرانسیسکو مانند فونت سفارشی Roboto از Google ، از نظر فضا کارایی دارد ، که می توانید یک پسر عموی نزدیک را با قلم اپل در نظر بگیرید. "

غذای آماده اینجا؟ جزئیات کم اهمیت است.

در حقیقت ، یکی از تنها دوره های دانشگاهی که استیو جابز در آن گذراند ، خوشنویسی و تایپوگرافی بود که به اعتقاد وی ، نقش اساسی در موفقیت اپل داشت. همانطور که او یک بار در سخنرانی آغاز به کار دانشگاه استنفورد گفت: "اگر من هرگز در آن دوره در کالج شرکت نکرده بودم ، مک هرگز هرگز دارای حروف مختلف یا متن های متناسب نبوده است." آیا می توانید دنیایی را تصور کنید که محصولات اپل تمرکز خاصی روی طراحی زیبا نداشته باشند؟ من قطعاً نمی توانم.

وقتی فهمید که چقدر فکر به انتخاب یک حروف متن می رود ، تشخیص تفاوت های بین نوع ها و درک اینکه چرا ممکن است در وهله اول انتخاب شوند ، آسان تر می شود. نگاهی به


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبریز دکل (دیده نگار سیستم) یادداشت‌های سعید صدیق منفرد اعتقاد مسلمانان گروه صنعتي پروتانک گالری زبیای من وبلاگدهی wallhax Jimmy fiji frenic lift mega micro multi hitachi drive repair تعمیر تعمیرات تخصصی اینورتر و درایو فوجی فرنیک و هیتاچی